Ott ahol a tudás koncentrálódik, avagy előadást tartottunk a BME-n

Meghívást kaptunk, tartsunk előadást a Műszaki Egyetemen. Az előadás témája az „Ipari ragasztástechnika” volt. Nem egy molekuláris kémiára alapozó oktatást vártak tőlünk, hanem a valódi felhasználás szempontjából, a gyakorlatban kellett bemutatni a területet. Így két órára műhellyé alakítottuk az előadót. A fókuszált célterület a járműgyártás volt, mely a ragasztás egyik legszélesebb szegmensét öleli fel. Ide tartoznak ugyanis az autókon kívül a vonatok, tehergépjárművek, hajók, repülőgépek is. Ezeken a felhasználási területeken keresztül be lehetett mutatni a szalagos technikát, a hot és low melt-et, tépőzárat, tömítőket, kontaktragasztókat, szerkezeti ragasztókat, anaerob ragasztókat, VHB-t; különös tekintettel a felhasználás technikai megoldásaira. Egy ilyen előadásból ma már nem lehet kihagyni a környezetvédelmet és a munkavédelmet sem, főképp az oldószeres ragasztók nem megfelelő használatából eredő egészségkárosodásra, illetve az ezeket felváltó új alkalmazásokra tekintettel.
Ami meglepett minket az a hallgatók hozzáállása volt. Én is jártam felsőoktatási intézménybe, nem is egybe, tehát nem ért váratlanul a diákok első reakciója. Nevezetesen: már megint itt van valaki, aki beszél valamiről, legyünk rajta túl mihamarabb. A metamorfózis 10 perc után következett be. Élmény volt látni a feléledő érdeklődést. Élvezték, hogy részesei és nem csak passzív résztvevői az előadásnak, megfoghatnak, kipróbálhatnak mindent, és leginkább kérdezhetnek. Kérdéseikre pedig valódi, életszerű válaszokat kapnak. Az előadás annyira jól sikerült, hogy nem akartak kimenni a teremből, a sok kérdés miatt ki is csúsztunk az időből.
Fel kell ismerni, hogy a mi érdekünk is, hogy olyan gyakorlott szakemberek jöjjenek ki az egyetemekről, releváns gyakorlati tudással, akik már láttak pl. ragasztó pisztolyt, vagy tudják mi az, hogy „hurka”. Nem feltétlenül az a jó szakember, aki fejből fújja az adatlapot, hanem az, aki megoldja a gyár, vagy az ügyfél problémáját. Bebizonyosodott, hogy ezek a hallgatók - mint bárhol máshol - tudással, emberközeli előadásmóddal, valós példákkal és főleg hozzászólási lehetőséggel igenis leköthetőek, sőt partnerré válnak és tanulni akarnak, és talán a legfontosabb: gondolkodnak.
Köszönjük a lehetőséget. Továbbá köszönjük Gábor és a 3M segítségét.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan távolítsuk el a ragasztómaradékot?