A céges ajánlatkérés etikája
A céges papírok között csináltam éppen rendet, amikor kiesett az egyik mappából az alábbi 10 pontos értekezés. Egy frusztrált napon találtam egy hozzám hasonlóan frusztrált értékesítő oldalán.
A céges ajánlatkérés etikája:
A céges ajánlatkérés etikája:
- Ha ajánlatot kérsz tőlem, kérlek köszönd meg ha megkaptad. Én is megköszönöm, hogy tőlem kérted.
- Ha mégsem jó az ár, vagy bármi egyéb kifogás van az ajánlatommal kapcsolatban, kérlek beszéljük meg, hátha csak félreértés történt.
- Ha nem jó az ajánlatom, legalább szólj vissza: bocs, nem téged választottunk.
- Ha heti nyolcszor adok ajánlatot, nyolcszor jelezz vissza.
- Nem vagyok az alkalmazottad és az alvállalkozód sem. Kérlek, a hangnemet így válaszd meg.
- Ha kinyitod a csomagot, amit tőlem kaptál és leejted, esetleg eltörik, kérlek ne fogd a szállítóra. Visszacserélem akkor is, ha igazat mondasz.
- Ne mond, hogy nekem ezt tudnom kellett volna. Nem vagyok gondolatolvasó.
- Írásban kommunikálj. Nem foglalkozom a telefonon bemondott kérésekkel. Szó elszáll, én sem végeztem agykontrollt.
- Ismerem a piaci árakat. Kérlek, ne próbálj megvezetni lehetetlen célárakkal. Értem, hogy keresni akarsz Te is, de én sem most jöttem le a tudod honnan.
- Tudom, hogy Te vagy az ügyfél. Én viszont az eladó.
+1 Ne hivatkozz időhiányra. Másnak sincs több belőle.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése