Az ingyenes tesztminta veszélyei, avagy hogyan bénázzunk a céges marketingben


Hat évvel ezelőtt cégünk megalakulása után, minden engedély, iroda, raktárkészlet stb. birtokában ültünk az irodában és néztük egymást. Vártunk az ügyfelekre. Jókor kezdtük az egész vállalkozósdit, pont beütött a válság, mindenki visszafogta minden vásárlását, optimalizált, költséget csökkentett.



Ebben a környezetben - olvasva a marketing guruk könyveit, látogatva előadásaikat -  a marketing jelenthet előre lépést, erre gyorsan rájöttünk.
Próbálkoztunk marketing szakemberekkel, az eredmény lesújtó volt. A legnagyobb probléma az volt, hogy megpróbálták elhitetni, hogy milyen jól értenek a mi cégünkhöz, és ránk húzták a szerintük működő "marketing egyenruhát", aztán közösen csodálkoztunk, hogy nem passzolt.

Vettünk hírlevélküldő szoftvert. Kitaláltuk a csalit, az ingyenes teszt mintát. Óriási bukta lett.
A hírlevélküldő szoftver megbízhatatlan volt, nem tudtuk kideríteni, pontosan hány levelet nyitottak meg. Ezt ők le is írták, de akkora betűmérettel ( 5-ös), hogy nem láttam és csak akkor vettem észre, miután már megvettük. Most is ott csücsül a "gépemen" és hiába vagyok leiratkozva, azóta is küldik kedves világvége modorban, hogy frissítsek ( innen üzenem: ez bizony spam).

A másik az ingyenes teszt minta. Logikusnak tűnt, a minta legyen ragasztó, ha már ezzel foglalkozunk. Boldog-boldogtalan feliratkozott, vitték, mint a cukrot. Lassan kezdett derengeni, ezek a jóemberek azért iratkoztak fel, hogy kisebb-nagyon javítási dolgaikat ingyen tudják megcsinálni. A visszatérési arány 0% volt, cserébe lett egy csomó adatunk, nem a megfelelő célcsoportról, szuper. Tehát ezt is megszüntettük.

Rájöttünk, itt az iparban - legalábbis nálunk - ez nem működik. Még nem találtam olyan marketingest, aki másra építette fel a kommunikációt. Ha említettem ezeket a tapasztalatokat bármelyiknek, akkor feltette a kezét, hogy inkább hagyjuk.

Azért sem szeretek küldeni ilyen hírleveleket, mert nem egészen őszinték. Most komolyan, bárki elhiszi, hogy egy cégnél minden nap történik valami új és azt világgá is érdemes kürtölni? Burkolt reklám az egész. Én is visítva törlöm ki a napi hírlevéláradatot, gondolom az enyémmel is ez történne.

Ettől függetlenül rendületlenül próbálkozunk. Ma már megy a dolog, de azért, mert a valóban fontos ügyfeleket telefonon, levélben, személyesen keressük meg és tartjuk velük a kapcsolatot.
Ez sok idő és nem automatizmus, de megéri.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan távolítsuk el a ragasztómaradékot?