Az ajánlatok fele a kukának készül, de melyik fele?
A cím akár így is folytatódhatna: avagy azok a kiadott ajánlatok, amiket még el sem olvasnak. Te is sokszor a kukának dolgozol? Ismerjük a problémát.
Mint olyan sok más cégnek, nekünk is rengeteg energiánk megy el ajánlatok kiadására. Gyűlnek-gyűlnek egy mappában elmentve, rengeteget dolgozunk velük. De mennyire éri meg?
Mióta bevezettük a crm rendszert, mérjük az ajánlatok kiadásának megtérülését. Amikor először szembesültünk a számokkal az eredmény igen meglepő volt, gyakorlatilag a felét a kukának csináltuk.
A marketingben van az a mondás, aminek a lényege, hogy a költségek fele kidobott pénz, de vajon melyik fele az?
Ezt a kérdést erre a helyzetre is átültettük. Honnan fogjuk tudni, hogy a kiadott ajánlatok közül melyik fog tetszeni a partnernek és melyik nem?
Általában elmondható, hogy egy partner egyszerre minimum kettő, de sokszor akár négy helyről is bekéri az ajánlatokat.
Mi a fontos a vevőnek?
Ilyenkor merülnek fel olyan kérdések, hogy:
Tapasztalataim alapján, akit csak az ár maga érdekel abból nem lesz hosszútávú vevő. Ők az a csoport, aki öt forintért máshoz megy. Ez pedig nem cél, mert a cél a hosszútávú együttműködés, az pedig csak ár-manipulációval nem fog működni. Mindig jön valaki,aki jobb árat fog adni.
Ha az első ajánlatunkat nem is fogadják el, de gyors, jó minőségű szolgáltatást, nyitott hozzáállást kapnak a vevők már az ajánlatkiadásnál, akkor sok esetben másodszorra is kérnek ajánlatot. És akkor már jobban ismerjük egymást.
Mint olyan sok más cégnek, nekünk is rengeteg energiánk megy el ajánlatok kiadására. Gyűlnek-gyűlnek egy mappában elmentve, rengeteget dolgozunk velük. De mennyire éri meg?
Mióta bevezettük a crm rendszert, mérjük az ajánlatok kiadásának megtérülését. Amikor először szembesültünk a számokkal az eredmény igen meglepő volt, gyakorlatilag a felét a kukának csináltuk.
A marketingben van az a mondás, aminek a lényege, hogy a költségek fele kidobott pénz, de vajon melyik fele az?
Ezt a kérdést erre a helyzetre is átültettük. Honnan fogjuk tudni, hogy a kiadott ajánlatok közül melyik fog tetszeni a partnernek és melyik nem?
Általában elmondható, hogy egy partner egyszerre minimum kettő, de sokszor akár négy helyről is bekéri az ajánlatokat.
Mi a fontos a vevőnek?
- az ár
- a szállítási határidő és költségek
- minőség
- fizetési feltételek, hogy csak a legjellemzőbbeket kiemeljük.
Néhány helyen olvastam, hogy a jó ajánlat az igények pontos felmérésén alapul. Ezzel maximálisan egyetértek, ha szolgáltatásról van szó, vagy tanács alapján fog a vevő terméket választani. Tapasztalatom szerint ilyenkor a legkönnyebb megfelelő árat is kiadni, mert az ügyfél általában megbízik a tanácsban és nem kérdőjelezi meg. Tudja, hogy ha erre a problémára ez a termék a megoldás, akkor bizony az ára is annyi, amennyi.
De mi van akkor, ha jön egy bizonyos termékre, darabszámra ajánlatkérés? Mit mérjek fel rajta? Mit kérdezzek?
Ilyenkor merülnek fel olyan kérdések, hogy:
- mit fog megkülönböztetni a többi ajánlattól
- hogyan kalkuláljunk, amikor csak az ár lehet nyilvánvalóan a különbség ?
Első sorban a kommunikáció a lényeg. Nagy valószínűséggel a többiek is hasonló árat fognak mondani, nagy csodák nincsenek.
Ilyenkor fontos a személyes jelenlét, az ajánlat kiadásának "sebessége", ha nem tudunk adni árat azonnal, akkor is válaszolunk valamit, vagy a türelmét kérjük. Lehet a szállítási költségek átvállalásával is jó pontokat szerezni, esetleg a hosszú távú garantált árral.Tapasztalataim alapján, akit csak az ár maga érdekel abból nem lesz hosszútávú vevő. Ők az a csoport, aki öt forintért máshoz megy. Ez pedig nem cél, mert a cél a hosszútávú együttműködés, az pedig csak ár-manipulációval nem fog működni. Mindig jön valaki,aki jobb árat fog adni.
Ha az első ajánlatunkat nem is fogadják el, de gyors, jó minőségű szolgáltatást, nyitott hozzáállást kapnak a vevők már az ajánlatkiadásnál, akkor sok esetben másodszorra is kérnek ajánlatot. És akkor már jobban ismerjük egymást.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése