A kínai cipő és a webshop ÁSZF kapcsolata

Kezdetben dühösen fogadtam az új rendeletet a webshopok szabályozásával kapcsolatban. Az új előírásoknak köszönhetően teljesen át kell írnunk az Általános Szerződési Feltételeket és az ezekhez kapcsolódó kiegészítéseket. Persze, ehhez jogi segítséget kell igénybe venni, mert a nyolcszázadik apró-betűs bekezdést is át kell nézni.

Felháborodottan mondtam kollégámnak, hogy vicces lesz, amikor kiküldöm a visszaigazolást az ügyfélnek a szállítási időről és mellékelem hozzá, hogy nyugodtan álljon el a rendelésétől 14 napig, sőt a szállítási költségeket is visszafizetem neki. (Most nem arról, van szó, amikor hibás a termék.)

Aztán megnyugtatott, hogy eddig sem volt probléma ebből, ezután sem valószínű, hogy sokan fognak élni vele. Aki végigcsinálja a regisztrációs folyamatot, különösen ipari termékek esetén, az általában komolyan gondolja, hogy szüksége van a termékre.
Megértem azt is, hogy sok webáruház nem a szabályoknak megfelelően működik. De a nagy többség tisztességes.

Csak felmerül bennem a gondolat, hogy a kínai árus, aki a cipőre már csak egy hónap garanciát ad, azt is ellenőrzi valaki? Neki is ennyi szabálynak kell megfelelnie?
Ja bocs, demagóg voltam.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan távolítsuk el a ragasztómaradékot?