Ipari beszállítók v.s gyártók? - Avagy, az innovatív termékekkel könnyebben jutunk el az álomüzletig? 1. rész
A beszállítók
Helyzetelemzés / áttekintés Az elmúlt 5 évben nagymértékben megváltozott az ipart / gyártókat kiszolgáló beszállítók köre. A recesszió több olyan céget kényszerített megszűnésre, melyek nem tudták megváltoztatni üzletpolitikájukat, nem tudtak megfelelően reagálni az új helyzetre.Ennek eredménye egy folyamatos piactisztulás, illetve átrendeződés, mely még mindig nem zárult le. A recesszió előtti időszakban a beszállítóknak nem voltak különösebb feladataik, a gyártó kereste a megfelelő anyagokat, felkereste a beszállítókat (a klasszikus beszerzési pozíció) és az üzlet megköttetett. Bőven volt lehetőség válogatni a beszállítók között. A recesszió ezt a kialakult sémát teljesen megváltoztatta.A gyártók erőteljesen optimalizálni kezdték a beszerzéseket és ezzel együtt a költségeket. Ennek a folyamatnak egyik eredménye, hogy vagy a meglévő és kialakult kapcsolatokra hagyatkozva folytatták a tevékenységüket, vagy ha nem tudtak megfelelő pozíciót kialkudni lecserélték az adott beszállítót. Beszállítói stop-ot rendeltek el, sőt a beszállítói vonalakat is átrendezték.Ezen változások kényszerítették a beszállítókat, hogy meghozzák döntésüket: megszűnés, átalakítás, vagy szortiment és tevékenység bővítés.Cégek, akik az „előre menekülést” választották
A változás döntésre kényszerít Azok a beszállítók, akik az életben maradást választották – több úton indultak el:- Árverseny a versenytársakkal
- Portfólió és szortiment bővítés – a meglévő gyártói partnerek komplex kiszolgálásának lehetősége,
- A világpiacon megjelenő új technológiák jogainak megszerzése.
A fent említett pontok nem zárják ki egymást – és inkább ezek kombinációja vált elfogadottá attól függő mértékben, hogy az adott cég milyen tartalékokkal – lehetőségekkel rendelkezik.
- A döntés és lehetséges következményei
folyt. köv.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése